måndag 7 juni 2010

Nationaldag och 29 årig bröllposdag!

Så har nationaldagen kommit och gått. Jag tillbringade dagen med mamma och pappa. Vi slog två flugor i en smäll, firandet av mina föräldrars 29 åriga bröllopsdag och Sveriges nationaldag. Detta firade vi genom en utflykt till Wanås slott.
Vi packade fika korgen och på med de bekväma skorna och gick ut i Wanås skogen och tittade på konst.
Just det, du hörde rätt! Konst i skogen! Mycket trevligt, och nog det säkraste sättet att ta med barn på museer. De vuxna kan kolla på de intressanta konstverken av stora sten block, målade
träd, högtalare i träden som ropar ut: Mamma!!!, gigantiska badbollar i trädkronorna och mycket mycket mer, och de små barnen kan leka i skogen och klättra
på vissa av konstverken.
Efter en runda i skogen/museet (vad man nu ska kalla det) satte vi oss på en filt i slotts trädgården på gräsmattan och åt våra god baguetter med serranoskinka,
mimosasallad och en mycket god och mycket mogen brieost. Jag drack saft och päronen drack kaffe. Jag har aldrig förstått mig på
det här med att dricka kaffe när det är över 25 grader ute.
Väl hemma väntades grilltime! Första gången för mig och det var super gott! Fläsk karré och ungsrostade nypotatis med en tomatsallad, till detta en härligt god, kall äppelcider.
Till fika på kvällen blev det rabarberpaj av rabarber från trädgården. Detta var en mycket bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar